imagine imagine imagine
Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020
No icon

Profitul Volkswagen s-a redus sub aşteptări în 2020 din cauza pandemiei, dar grupul ar putea plăti a

Profitul Volkswagen s-a redus sub aşteptări în 2020 din cauza pandemiei, dar grupul ar putea plăti amenzi mari din cauza emisiilor de dioxid de carbon

  Profitul Volkswagen s-a redus sub aşteptări în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus, dar grupul ar putea plăti amenzi mari din cauza emisiilor de dioxid de carbon, transmite CNBC.

Producătorul auto german a anunţat că profitul său s-a redus aproape la jumătate anul trecut, ca urmare a efectului pandemiei de coronavirus, dar că redresarea vânzărilor de automobile premium în China şi livrările solide din trimestrul patru au făcut ca Volkswagen să raporteze rezultate pozitive.

Grupul a obţinut un profit operaţional, excluzând costurile legate de scandalul emisiilor automobilelor diesel, în valoare de 10 miliarde de euro, comparativ cu 19,3 miliarde de euro în 2019.

Analiştii anticipau un profit operaţional de 4,8 miliarde de euro, potrivit datelor firmei Refinitiv Eikon.

Fluxul net de numerar al diviziei auto a fost de circa 6 miliarde de euro, iar livrările de automobile au crescut spre sfârşitul anului.

Acţiunile Volkswagen au urcat vineri la cel mai ridicat nivel din ultimele 11 luni, după publicarea rezultatelor.

Porsche Automobil Holding, acţionarul principal al VW, cu o participaţie de 31,4% şi 53,1% din drepturile de vot, a anunţat că va obţine probabil un profit semnificativ după taxe, în 2020, datorită performanţelor Volkswagen.

Divizia de camioane a Volkswagen, Traton, a obţinut un profit de 135 de milioane de euro, un rezultat mult mai bun faţă de o pierdere de 625 de milioane de euro anticipată de analişti.

Vânzările Volkswagen au crescut cu 1,7% în decembrie, într-o perioadă în care înmatriculările auto din Europa au scăzut cu aproape 4%, conform datelor Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile.

Volkswagen şi alte companii se confruntă în continuare cu probleme din cauza pandemiei, inclusiv cu un deficit de cipuri necesare producţiei şi închiderea unor pieţe pentru combaterea epidemiei, ceea ce înseamnă că 2021 va fi un alt an dificil.

Grupul se confruntă cu o concurenţă puternică în dezvoltarea de automobile electrice şi autonome. O altă presiune vine în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler şi grupul PSA, proprietarul Peugeot, care au format grupul Stellantis, al patrulea mare producător auto din lume.

Volkswagen a anunţat, joi, că în 2020 a ratat ţintele UE pentru emisiile de dioxid de carbon ale flotei sale de vehicule de pasageri, riscând amenzi de peste 100 de milioane de euro.

 
 
Comment As:

Comment (0)